måndag 12 april 2010

Kören - gemenskap

Jag är med i en kör, Voices. Jag vi är en fyr-stämmig kör på cirka 30 personer. Ålder från ungefär 13 upp till nästan 60 år. Jag sitter i alten. Jag sjunger alt, men inte allt. Det är den mörkare damstämman. Det innebär att jag är bättre på att ta låga toner än höga.

Vi börjar varje uppsjungning med att skruva glödlämpor och plocka äpplen, några verkar plocka bananer. I alla fall vissa i basarna. (De som sjunger så att det låter som de bor i källaren.) Sedan får vi låta sssss, blablabla... tsssss, pstt och sedan kommer i bästa fall några toner. En röd räv rensar rönnbär sjunger vi också. Så har vi sjungit upp. Då får vi sätta oss ner.
?????
Mot slutet av övningen blir det fika, ibland. Då pratas det och tjötas. Vissa smiter hem innan och de missar något. Vi avslutar med en aftonbön som någon har förberett.

Detta är den finaste hobby jag har. Det är en underbar gemenskap. Vill ni veta hur mycket det kostar? Det är gratis, till och med fikat!

?????
Vill du veta vad det står för? Sjung i kör du med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar