torsdag 2 december 2010

Vad är en dag?

Adventstid kom till mitt ensamma hus...
Här är adventstiden, den har kommit till mitt hus. Men här är inte ensamt. Jag är ensam men känner mig inte så. Kan det bero på att det lyser från mina advetsljusstakar och stjärnan i fönstret? 
Mötas på riktigt?
Gemenskap kan vara fint. Men ensamhet är ibland att föredra. Här är också tyst och lugnt. Dagen har varit lång och innehållsrik. Många fina möten med olika människor. Ibland har det också varit omöten. Man träffas utan att riktigt mötas. Man kanske bara inte orkar eller vill. 
Väntan - längtan
Advent är ankomst, men också väntan på han som skall komma. Men också han som fyller ut så att jag inte är ensam. Han som redan har kommit. Han som är och var före allt. Märklig och obegriplig i alla fall för mig. Men ljuset finns, glädje finns inne i mig. Men även en längtan. 





Vanlig men ändå unik
Nu är huvudet trött och gäspet kommer. Det är dags att avsluta den 2 december 2010. En helt vanlig vardag, men ändå så unik.  Vad har morgondagen med sig?  Vem ska jag möta? Blir det ett möte på riktigt och i glädje?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar