lördag 1 maj 2010

Rökfri

I 10 år har jag varit fri från slaveriet under nikotinet. Det var ett stort beslut att sluta röka. Det var bitvis ett helvete att genomföra. Begäret slet i min kropp trots nikotinplåster. Humöret var ofta ställt på rött.

Men jag klarade det. Nu efter 10 år är mina lungor lika bra som om jag aldrig hade rökt. Tänk vad kroppen är bra på att reparera sig själv.

Blomdoft
Mitt positivaste minne från den svåra våren då jag slutade röka är att jag fick tillbaka mitt doftsinne. Inte tillbaka, men jag kände andra dofter än rök. Doften av nyutslagna blommor, nyklippt gräs, nybryggt kaffe, hemlagad middag. Inte lika gott var lukten av koskit och avgaser, men även de är ju en del av livet.

Jag har dessutom fått livet som en gåva. Ett hälsosammare liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar