tisdag 4 maj 2010

Stress - av ondo eller godo?

Nu ska du göra det, jag måste dit, fixa det du lovat, surrar det i mitt huvud. Nej, säger jag till mig själv. Jag vill inte ha den negativa stressen, jag vill inte ha ont i magen.

Men jag vill gärna hoppa på stenarna, studsa glatt och navigera lätt och med precision. Mina göralistor som får saker synliga så att jag kommer ihåg vad jag ska göra och får det gjort är underbara. De tar dessutom bort en hel hop dåliga samveten. Jag jobbar hårt med att säga till mig själv att det är okej att lämna några saker till en annan dag på göralistan, världen går inte under för det. Du själv mår bättre om du gör mindre!

Det går så smått bättre, men även en tusenmilaresa börjar med ett steg har någon vis person sagt.

Vill du som jag ta första steget mot mindre stress?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar