torsdag 20 maj 2010

Sommarlycka







I kväll känner jag ett härligt sommarpirr i magen. På min kvällsrunda var det som om promenadskorna hade fått vingar. Naturen lyser i många gröna nyanser, från det nyutslagna skira lövverken till det i skymningen mossgröna gräsmattorna. Koltrasten i trädets topp försöker överträffa sig själv med sin sång. Jag går, andas, känner och njuter. Himlen skiftar i blygrått, åskan har mullrat sedan i eftermiddags. Asfalten doftar vått men jag är torr.  

Tankarna går tillbaka till en möte jag haft idag. Mötet fyllde mig med pirr i magen, surr i huvudet och en massa: jag vill, jag kan, jag vågar.  Det är när man möts det händer.  Ord, tonfall, kroppsspråk, kanske även doft påverkar. Att våga vara närvarande i mötet. Mötet med andra, mötet med mig själv. 
Sommarlycka är att få leva, andas och mötas. Möta en vänlig grönskas rika dräkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar