torsdag 13 maj 2010

Struktur, planering och kreativitet

I min värld, i mitt huvud är allt enklare om det har en tydlig struktur. Om två kommer efter ett. Om det jag gör sist sätter en tydlig punkt för ett skede.

Ett både och
Jag älskar att strukturera och planera. Jag har haft titeln planeringsingenenjör en gång i tidernas begynnelse. Samtidigt som jag är en person med mycket kreativitet. Jag gillar att fritt skapa, att fotografera för att sedan förädla mina bilder. Likaså hantera det skrivna ordet så att det hoppar ur trätoffolrna, blir levande för att flyga högt på örnvingar. Få fantasin att sprudla, få den där pirrande känslan av att nu händer det nu är det på riktigt.

Två delar blir ett
Hänger du med i svängarna? Det är knappt jag gör det själv, men jag tror att det har att göra med höger och vänster hjärnhalva. Något som vi alla har, två olika delar av vår hjärna som tillsammas blir ett jag.

Mot sängen
Nu ska jag ta båda mina hjärnhalvor och gå till sängs. En fin dag har blivit kväll. Ännu en dag med olika inslag och möten gå mot ett slut. Med fotografens känsla för ljus tittar jag in i stearinljusets sken. Ett sken som ger lugn och harmoni. God natt, alla vänner, god natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar