onsdag 12 maj 2010

Ting tar tid - börja i tid


Att leva i nuet är något jag jobbar mycket på, just nu. Att låta saker få ta tid är inte alltid så lätt när man som jag, har varit en stor tidsoptimist. 
Ska bara
Jag ska ju bara, det går ju fort, det fixar jag lätt och snabbt. Det är uttryck jag ofta har använt. Men det gäller att se att jag får ta plats, jag får ta tid. Det jag gör är viktigt och de processer som jag behöver för att komma till ett bra resultat är viktiga och därmed tidskrävande. 
Färdig någon gång
Ofta vill jag vara färdig med något en viss dag eller ett bestämt klockslag. Då gäller det att räkna baklänges och börja i tid. Men jag behöver då också få in tid för eftertanke, få tid att bolla med andra, tid att sova på saken, tid att låta det som är bråttom med få komma emellan. Allt utan att stressen kommer.
Det gäller även att sluta i tid - när tiden är mogen.

1 kommentar: